Jste OSVČ a máte zaměstnance? Připravte se na datovou schránku nebo elektronický podpis - Vedení účetnictví Žďár nad Sázavou - daňová evidence, daně, mzdová agenda, výkazy Intrastat - Ing. Aleš Blaha

Ing. Aleš Blaha
Bc. Hana Blahová

Dolní 165/1 (budova České pojišťovny)
591 01  Žďár nad Sázavou

Tel:     + 420 603 444 565

Email: info@ucetnictvi-blaha.cz

Portál POHODA - vždy aktuální zákony

1. 10. 2013

Elektronicky budou muset s úřady komunikovat tisíce živnostníků/zaměstnavatelů v jedné osobě.

Povinnost posílat elektronické dokumenty tak budou mít od příštího roku třeba i lékaři, kteří zaměstnávají zdravotní sestru. "Mohlo by se to dotknout jednoho až dvou set tisíc osob samostatně výdělečně činných," odhaduje Martin Macura ze Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR.

Co bude nutné podat elektronicky? Například evidenční listy důchodového pojištění, potvrzení o studiu, přehled o výši pojistného nebo oznámení o nástupu do zaměstnání. Kompletní seznam dokumentů je k dispozici na webových stránkách České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ).

"Nikdy ani nebyla diskuse o tom, že bychom dělali nějaké výjimky pro zaměstnavatele. Abychom byli konkrétní, týká se to osmi tiskopisů," upřesňuje ředitel ČSSZ Pavel Krejčí.

Úředníci přitom nebudou shovívaví. "Za neplnění povinností v oblasti sociálního zabezpečení může být udělena sankce až do výše několika desítek tisíc korun," upozorňuje mluvčí ČSSZ Jana Buraňová. Nejvyšší pokuta čeká na ty, kteří opakovaně nepošlou za své zaměstnance evidenční list důchodového pojištění. Za tento prohřešek můžou zaplatit až 100 tis. Kč.

Datové schránky měli původně mít už od ledna všichni živnostníci. Po protestech podnikatelů se ale ministr práce a sociálních věcí v demisi František Koníček dohodl se Správou sociálního zabezpečení na ročním odkladu pro ty, kteří nemají žádné zaměstnance. Ještě celý rok 2014 tak budou moci s úřady komunikovat prostřednictvím papírových formulářů. Z necelého milionu českých podnikatelů jich datovou schránku využívá jen asi 41 000.

Zdroj: ČT24